lunes, 30 de septiembre de 2013

Izaki mitologiko baten deskribapena.

 Idazlan honetan ikaki mitologiko baten deskribapena egin behar duzu, baina emango duzun informazioa zehar-estiloan eman behar duzu, hau da, "entzun dut", "irakurri dut", "esan dit....-(e)la" bezalako esapideak sartu behar dituzu. Bai bere deskribapen fisikoa, bai bere izaera nolakoak diren adierazi behar duzu.

Egitura:
1. Sarrera. Zer entzun duzun eta nortaz ari zaren azaldu.
2.Garapena. Deskribapen fisikoa (95....) eta izaera. Non bizi den, zer egiten duen.
3. Zure irudipena. Izaki horrek sortarazten dizuna esan.
15/20 lerro.
Klasean ikusi ditugun baliabide morfologikoak:
-Zehar-estiloa: entzun, ikusi, irakurri...-(e)la
-Nor/nor-nork: da/du
-Aditzaren aspektua: -tu,-i,-n/ -t(z)en
-Bezala/bezalakoa
-zein kaleTAN?

Ahozkorako erabili duzun izaki mitologikoa orain ere erabiltzen ahal duzu, baina, aberastu Interneten duzun informazioarekin. Ez egin kopiatu/itsatsi. Informazio-iturriak aipatu :.....batek dio...(e)la.

Animo eta lotu lanera.

45 comentarios:

  1. LIKORETA 3.4
    Atzo supermerkatuan Amaiak esan zidan likoreta ikusi zuela,mendian ikusi zuela esan zidan. Deskribapen laburra eman zidan: horia da, eta oso luzea da ,kontzertu batean bezala egiten du ohiu ,eta esan didate beti mozkorra dagoela.
    Likoreta 7 gorputz ditu eta bakoitzean begi bat dauka. Gorputz batean bi hanka eta bi beso ditu. Osorik 8 beso eta 8 hanka ditu.beso guztietan likoreak eramaten ditu eta horregatik beti hain mozkor-mozkorra dago.
    Likoreta mendian bizi da eta hor etxe txiki-txiki batean hozkailu bat dauka alkohol botilekin. Likoreta oso pozik egoten da beti eta lagun asko dauzkala esan didate.
    Nik uste dut likoreta edaten utzi behar duela,beti mozkor-mozkorra dago eta noizbait menditik jaizten da eta gendea jotzen du ez badiote alkohola ematen.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. likoreta ohiu mozkorra dagoela Likoreta 7 edaten utzi

      noizbait jaizten gendea ez badiote alkohola ematen

      Eliminar
    2. 7 gorputz baldin baditu, 7 buru ditu edo bakarra? Eta bestela zer ahotik edaten du?

      Eliminar
    3. Zer zegoen erosten supermekatuan ?

      Eliminar
  2. LAUMEKE

    Nire izaki mitologikoaren izena Laumeke da. Irratian entzun dut Laumeke ona dela. Martak esan dit izaki mitologiko hau piano jotzea gustatzen du eta liburu baten irakurri dut Laumeke bere lagunekin bizi dela. Internetean irakurri dut Afrikakoa dela.

    Laumeke gorputz handi-handia dauka. Buru karratua eta berdea dauka. Aurpegian lau begi dauzka. Aho bat eta bi sudur dauzka. Ez dauzka ilerik. Bere prakak gorriak eta triangularrak dira. Buztana txerriaren bezalakoa da. Zapat arrosa dauka. Bere oina arrautza bezain txikia da. Izaki mitologiko hau sentibera, langilea eta ausarta da. Kobazuloetan bizi da. Laumeke bere lagunei laguntzen dute.

    Afrika folklorearen barruan, Laumeke pertsonaiarik ausartena da. Nik uste dut oso azkar dela. Nire ustez, izaki mitologiko hau munduko arraroena eta interesgarriena da.

    Laura Palomeque Gil, 3.B

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. mitologiko hau
      gustatzen du
      baten
      Internetean
      Laumeke
      Ez dauzka ilerik.
      txerriaren
      Zapat
      Laumeke bere lagunei laguntzen dute.
      Afrika
      so azkar dela

      Eliminar
    2. Nire izaki mitologikoaren izena Laumeke da. Irratian entzun dut Laumeke ona dela. Martak esan dit izaki mitologiko hauen piano jotzea gustazten zaio eta liburu batean irakurri dut Laumeke bere lagunekin bizi dela. Internetan irajurri dut Afrikakoa dela.
      Gorputz handi-handia dauka. Buru karratua eta berdea dauka. Aurpegian lau begi dauzka. Aho bat eta bi sudur dauzka baina ez dauka ilerik. Bere prakak gorriak eta triangularrak dira. Buztana txerri baten bezalakoa da. Zapata arrosa dauka. Bere oina arrautza bezain txikia da. Izaki mitologiko hau sentibera, langilea eta ausarta da. Kobazuloetan bizi da. Laumeke bere lagunei laguntzen dute.
      Afrikako folklorearen barruan, Laumeke pertsonaiarik ausartena da. Nik uste dut oso azkarra dela. Nire ustez, izaki mitologiko hau munduko arraroena eta interesgarriena da.
      Laura Palomeque Gil, 3.B

      Eliminar
    3. Eta nola eusten da zutik hain handia izanik oin bakar batekin?

      Eliminar
    4. Zein Afrikako herrialdetan bizi da zure izaki mitologikoa?

      Eliminar
  3. Nire izaki mitologikoa Rupas04 da. Danik esan dit, Ezcaba mendian Rupas04 bizi dela eta Danielek esan dit Rupas04 saskibaloia gustatzen du.

    Rupas04 zuhaitz bat besain aundi da. Rupas04k lau hanka dauzka eta bere oinak tantakuloak dira. Rupas04k lau buru dauzka eta begi bat dauka bakoitzean. Rupas04k bi ego dauzka eta buztana bat dauka. Rupas04k aho bat dauka baina bere ahoa bere buztanan dago. Rupas04 ausarta eta on-ona da.Kobazuloan bizi da Ezcaban mendian.

    Rupas04 pertsonak babesten dut eta animaliak laguntzen dut. Nire uztez Rupas04 oso interesgarria da eta azkar da.

    Ruben Pascual Casas

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. esan dit, Ezcaba
      gustatzen du.
      besain
      aundi
      ego
      buztanan
      bizi da Ezcaban
      Rupas04 pertsonak babesten dut eta animaliak laguntzen dut.
      da.

      Eliminar
    2. Orduan zeure izaki mitologikoa ahoa buztanean izanik, ipurditik jaten du? Non dauka buztana?

      Eliminar
    3. Zein hizkuntzaz hitz egiten du zure izaki mitologikoak ?

      Eliminar
  4.                           APOLLO
    Apollo izaki mitologikoa oso gaiztoa da, Iratxek esan dit izaki mitologikoa hau gustatzen du iria apurtu eta iraintzea pertsonak ere bai gustatzen du. Atzo ikusi nuen supermerkatuan sua emanez eta jendeari iraintzen. Apollo oso handia eta itsusia da, bi buru dauzka, dinosauroen bezalakoak dira, hogeita bost txiki-txiki sudur dauzka, lau hanka luze-luze dauzka, zazpi belarri dauzka eta ez dauka ilerik. Arropa oso itsusi eta zaharra da eta Apollo betaurrekoak ditu. Apollo sumendi barruan bizi da hor etxe txiki-txiki dauka , eta hor badira beste izaki mitologikoak.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. zaki mitologikoa hau gustatzen du iria apurtu
      gustatzen du
      sua emanez
      jendeari
      dinosauroen
      hogeita bost txiki-txiki sudur
      dauzka
      Apollo
      bizi da hor
      txiki-txiki
      beste....

      Eliminar
    2. Nola lagundu ahal dugu Apollok hobea izaten?

      Eliminar
    3. Eta lagunik ahal ditu? Supermerkatuari sua eman ondoren kartzelara bidali zioten?

      Eliminar
    4. Apollok eskuzabala den familia bat behar du, haiekin bizitzeko. Oso etxekoia da, eta etxe baten berotasuna behar du.

      Eliminar
  5. Nire izaki mitologikoaren izena Thorn da. Kaleen entzun dut Thorn itsus-itsusia dela. Rubén esan dit izaki hau ile asko dauzka gorputzean. Thorn begi bat dauka eta bere ahoan lau hotz dauzka.

    Thorn izaki mitologikoa buru gogor-gogorra da. Altua da eta ile gorria dauka. Ez da emakumea. Bere prakak oso motza dira. Bere begia Tartalo bezain txikia da. Izaki mitikoa hau oso ulerkorra eta interesgarria da.

    Thorn Ezkaban mendian bizi da bere maskotarekin, Jowhy.

    Iratxe Leoz, 3ºB.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. kaleen
      Rubén esan dit izaki hau ile asko dauzka gorputzean
      hotz
      motza
      Tartalo
      ulerkorra
      Ezkaban
      Jowhy

      Eliminar
  6. TRIPANDIUSAINTXARA


    Oso tontuna da, beldurti da eta ona da jentilaren bezala .Txikia da beso txikiak ditu eta anka txikia ditu lepo andi-andi du eta hortzak ere bai. Bere burua txikia da eta bere begi ere bai.

    ResponderEliminar
  7. NIRE IZAKI MITOLOGIKOA

    Nire izaki mitologikoa Zakila Buru da. Zakila Buru txikia da eta ona da. Zakila Buruen gorputza zakila da eta bi hotzak dauzka. Nire izaki mitologikoa arosa da eta lau hegaok dauzka. Zakila buru bibote bat dauka eta bi begi ditu. Zakila buru betaurrekoak dauzka eta belarra jaten da.

    Daniel Herrera Segura 3B

    ResponderEliminar
  8. Nire izaki mitotogikoaren izena Asmar25 da. Asmar 2 begi dauzka. 3 belarriak dauzka. A sudur dauka eta bat ahoa dauka. Nire izaki mitologikoaa ona oso langilea , aspegarrieta zintzoa da. Nire lagun esan dit Asmar25 beldurtzen beste batzuk dela.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Asmar
      3 belarriak
      A sudur dauka eta bat ahoa dauka.
      aspegarrieta
      Nire lagun esan dit Asmar25 beldurtzen beste batzuk dela.

      Eliminar
    2. izaki mitrologiko honen laguna izango zinateke?

      Eliminar
  9. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  10. Nire gizaki mitologikoa Terkani da. Terkani bost begi dauzka , lau belarriak dauzka.
    Sudur handi bat du.Oso txki aho bat dauka. Giztoa , berekoia , gezurtia , problematikoa da. Jende asko esaten izugarria da.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Terkani
      lau belarriak
      oso tkki aho bat
      Jende asko esaten izugarria da.
      problematikoa

      Eliminar
  11. ESTRALURTARRAK


    Estralurtarrak 50 urte bizi dira. Gizaki bezala da buru andi dauka, bi begi ditu eta lau belariak ditu. Gizaki haragia jaten gustatzen dira. Marten bizi dira, planeta au gorria da eta Marten mendiak eta sumendiak dago. Kobazulo asko dauka. Kobazulo au Marteren sarrerak dira. Estralurtarraren etxeak izena mimomapipo da. Bere garraia egoplatillua da.

    Garrai au egazkinez bezala da. Baina oso-oso askar joan da.

    Estralurtarrak 4 jaiak ditu. Kukurrktutu eguzki jaia da eta udan da. Chachachacha udazkena da eta tximistak jaia da. Titititirriti negua da eta elurr jaia da eta xio-xio udaberri da eta landare jaia da.

    ResponderEliminar
  12. urte
    gizaki bezala
    andi
    lau belariakGizaki haragia jaten gustatzen dira
    planeta au
    dago
    dauka
    Estralurtarraren etxeak izena mimomapipo da
    Bere garraia egoplatillua da
    4 jaiak
    tximistak jaia
    udaberri, udazkena, negua


    ResponderEliminar
  13. ERLATIBOZKOAK


    1 Au da nire alkandora. Gorria da

    Nire alkandora gorria den

    2 Persona au. Altua da begi marroiak ditu.

    Begi marroiak duela persona altua da.
    1 Atzo filma bat ikusi nuen. Filma asko gustatu zitzaidan.
    Atzo ikusi nuen filma asko gustatu zitzaidan.
    4 Neska bat etorri da nire etxera. Nire lehengusina da.

    Nire etxera etorri den neska nire lehengusina da.

    5 Amak pastela egin du. Pastela handia da.

    Amak egin duen pastela handia da

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. 1 Au da nire alkandora. Gorria da

      Gorria den alkandora nirea da.

      2 Persona au. Altua da begi marroiak ditu.

      Altua den pertsonak begi marroiak ditu.
      3 Atzo filma bat ikusi nuen. Filma asko gustatu zitzaidan.

      Atzo ikusi nuen filma asko gustatu zitzaidan.

      4 Neska bat etorri da nire etxera. Nire lehengusina da.

      Nire etxera etorri den neska nire lehengusina da.

      5 Amak pastela egin du. Pastela handia da.

      Amak egin duen pastela handia da

      Eliminar
  14. Gorria den alkandora nirea da.
    Altua den pertsonak begi marroiak ditu.

    ResponderEliminar
  15. SHYSA
    Shysa neska bat da. Bere ilea luzea, zuzen eta beltza da. Hura ez dauka begirik. Shysa begiak badauzka ezer ez ikusiko ahal du, bere ilea luzegia da eta. Bera hortzak handia eta zuriak dauzka, eta bere ahoa mehea da. Bere eskuak sorrotz dira. Shysa erdi emakume erdi sugea da.
    Shysa pertsonak jaten ditu, haiei haragia gustatzen zaio eta. Oso gaiztoa, azkarra eta sendoa da.
    Shysa basoetan bizi da, eta oso arriskutzua da.

    Saray Sanchez 3B

    ResponderEliminar
  16. zuzen
    hura ez dauka
    Shysa begiak badauzka ezer ez ikusiko ahal du
    handia
    sorrotz
    Shysa pertsonak jaten ditu
    haiei haragia
    arriskutzua

    ResponderEliminar
  17. IZAKI MITOLOGIKOA
    Nire izaki mitologikoa izena Rubegi da. Rubegi lau begi ditu, zudur bat,
    ahoa bat, lau ile, bi hanka eta buru bat ditu. Rubegi ezinegon da, baina
    oso kito da. Argala eta txikia da. Rubegi musika entzuten gustatzen zaizkio
    eta antsoainen bizi da.

    Elena MOrillo

    ResponderEliminar
  18. mitologikoa
    Rubegi
    zudur
    kito
    entzuten
    antsoainen

    ResponderEliminar
  19. GAIXORIK NAGO

    Kaixo Mikel ni Daniel naiz, gaixorik nago eta esin naiz klasera joan. Bihar osasunetxera joango naiz medikua ikustera. Gaur oso-oso gaizki nago, tripako mina daukat. Bizi modu hau ez zait gustatzen: Ezin dut ezer jate eta komunara asko joanten naiz.
    Beno agur, hoera noa.

    Gaur medikura joan naiz eta botika bat eman dut. Goizean, eguerdian eta gauan hartu behar dut. Orain telebista ikusten hari nhaiz eta ez nago gaizki baina hordu bat lehenago gaizki nengoen. Los Simpson ikusten hari nhaiz eta oso dibertigarria da kapitulo hau,

    Hau programa!

    ResponderEliminar