jueves, 9 de octubre de 2014

Oihaneko mutila, Txikilu eta Elene Odriozolaren ipuina.

Nire ikasgelara ikaskide berri bat etorri da, Horazio. Orain arte Nikaraguako oihanean bizi izan da. Maisuluisek Nikaraguako kontu asko kontatu dizkigu. Horazio ni bezain bihurria da, eta adiskidetu egin gara. Maisuluis kezkaturik dago, Horaziok oihanean ez baitzuen irakurtzen eta idazten ikasi.
Horaziok dio jaguarrak bakarrik ematen diola beldurra. Jaguarra katu handi gaiztoa da gero! Horaziok dio jaguar bihurtzen ahal dela, baina horretarako, oihanean egon behar duela.
Gaur arratsaldean herriko basoa  gure plazatik ikusi eta galdetu du: " Han Jaguar?". Nik ezetz esan diot, han ez dagoela jaguarrik. Orduan orroka eta marruka hasi da Horazio.

Eman bukaera Txikiluk eta Elena Odriozolak sortu duten ipuin honi.

16 comentarios:

  1. Orduan nik isiltzeko esan diot eta haserretu egin da…hurrengo egunean ez zitzaidan hitzegiten.Opari bat eman nion eta barkatu zitzaidan.Orain lagunminak gara.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Orduan, nik isiltzeko esan NION eta haserretu egin ZEN…hurrengo egunean ez ZUEN NIREKIN hitz egin.Opari bat eman nion eta barkatu ZIDAN.Orain lagun minak gara.

      Eliminar
  2. ºGero,Horazio eta jaguar borrokatu,eta jaguar hil zen.Horazio bere etxea joan eta bere ama hil egin,gero bere herri joan eta borrokatu leoiarekin,baino leoiak indartxuagoak eta Horazio zauritu zen.Gero, ospitalera joan zen eta sendatu zen.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gero, Horazio eta jaguarRA borrokatu ZIREN, eta jaguarRA hil zen.Horazio bere etxeRA joan ZEN eta bere ama hil egin ZUEN. Gero, bere herriRA joan ZEN eta borrokatu ZEN leHoiarekin,baino leHoiak indartSuagoak ZIREN eta Horazio zauritu zUTen.Gero, ospitalera joan zen eta sendatu zen.

      Eliminar
  3. Eta gero jaguara jan bere laguna gero herria doa eta beldurtu da etzea doa baina oracio txar da eta akabatu bere ama eta aita etorri eskopetakin eta eta hill oracio

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Eta gero jaguarRaK jan ZUEN bere laguna. Gero herriRa doa, eta beldurtu da, etXeRa doa, baina Horacio txaRrA da. Horaziok bere ama hil du,eta aita eskopetarekin etorri da eta eta Horacio hil du.

      Eliminar
  4. Horazio horroka eta marruka asi da, salto bat egin eta korrika batean basora joan da. Nik Horazio atzetik joan naiz. Nork dakien nolako eromena egin ahal duen!

    Basoan sartu gara eta animali asko ikusten dira baina jaguerren arrastorik ez. Horaziok horroka seguitzen du, baso honeta oraindik jaguarrak dadudela uste duelako eta.

    15 minutu. Basoan gaude jaguarra bilatzen baina ezer ez.

    45 minutu. Nekatuta nago, baina Horaziok oraindik horroka dabil.

    Gaua egin da, etxera joateko esaten diot Horaziori baina ez du nahi. Bapatean jaguar horru bat entzun da… Horazio da, jaguar batean bihurtu da! Nola!?
    Ikusten denez, nik beste alde batera begiratzen ari nintzenean jaguar batean bihurtu da. Beste jaguar oihu bat entzun da eta Horaziorekin, orain jaguar bihurtuta, borrokatzen hasi dira.
    Horaziok irabazi du, beste jaguarra negarrez joan da. Horaziok orain pertsona batean bihurtu da eta esan dit:
    -Jaguarrei beldurrik ez!

    ResponderEliminar
  5. Horazio ORRoka eta marruka HASI da, salto bat egin eta korrika batean basora joan da. NI Horazio atzetik joan naiz. Nork daKI nolako eromena egin ahal duen!

    Basoan sartu gara eta animalIA asko ikusten dira baina jaguARRen arrastorik ez. Horaziok orroka seGItzen du, baso honetaN oraindik jaguarrak dadudela uste duelAKO.

    15 minutu. Basoan gaude jaguarra bilatzen ARI GARA, baina ezer ez.

    45 minutu. Nekatuta nago, baina HorazIO oraindik ORroka dabil.

    GAUTU DU, etxera joateko esaten diot Horaziori, baina ez du nahi. BaT-Batean jaguar BATEN ORru bat entzun da… Horazio da, jaGUAR bihurtu da! Nola!?
    Ikusten denez, NI beste alde batera begiratzen ari nintzenean JAGUAR bihurtu da. Beste jaguar BATEN oihuA entzun da eta Horaziorekin, orain jaguar bihurtuta, borrokatzen hasi dira.
    Horaziok irabazi du, beste jaguarra negarrez joan da. HorazIO orain pertsona bihurtu da eta esan dit:
    -Jaguarrei beldurrik ez!

    ResponderEliminar
  6. Gero, besarkada bat eman dio.
    - Ez jaguar izan bat ere da- esan dio- hala ere, txakurrak asko izan dira.
    Horazio plaza inguruan beratu dio eta irribarre gozoa dio aurpegian.
    - Nik txakurra bat erosiko dut- Horazio esan dio.
    Ondoren, Horazio maskotak denda sartutzen dio.

    MAIALEN

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gero, besarkada bat eman dio.
      - Ez jaguar izan bat ere da- esan dio- hala ere, txakuR asko izan dira.
      Horazio plaza inguruan Geratu dA eta irribarre gozoa dU aurpegian.
      - Nik txakurra bat erosiko dut- HorazioK esan dio.
      Ondoren, HorazioK maskotak dendaN sartutzen diTU.

      Eliminar
  7. Gero, Horazio jaguar bat transformatu du eta ni oso beldurra nintzen. Ondoren, mutila etorri nirekin basoko kanpora eta oso aserre nintzen Horaziorekin. Geroago, barkatu esan zuen eta egia kontatzen zituen: jaguar bat izan zen txikietik baina kontrolatzen zituen.
    Orain, lagunak gara eta jaguarrek maite zaitut.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gero, Horazio jaguar bat BILAKATZEN DA eta ni oso belduR nintzen. Ondoren, mutila etorri ZEN nirekin basoTIK kanpora eta oso HaserreTU nintzen Horaziorekin. Geroago, barkaTZEKO esan zIDAN eta egia kontaTU ziDAn: jaguar bat izan zen txikiTAN, baina BERE BURUA kontrolatzen zuen.
      Orain, lagunak gara eta jaguarrAk maite DITUt.

      Eliminar
  8. Horazio orroka eta marruka hasi zen. Mendira korrika joan zen, eta ni atzetik joan nintzen, oso beldurtuta nengoen.

    Bat batean jaguar bat ikusi nuen, eta Horazioren gorputza aldatzen hasi zen: ile asko, hortza handiak….Zer? Jaguar bat den!

    Ni zuhaitzaren gainean igo nintzen ondo ikusteko.
    Horazio eta jaguarra hitz egiten hasi ziren. Eta Horazio beste jaguari esan dio:
    Hau nire laguna da, ona da.

    Ni ez nintzen mugitu.
    Jaguarra joan zen eta Horazio berriro mutil bat bihurtu zen.
    Ni harrituta nengoen. Zer pasatu zen? Lotan ari nintzen ala ez. Hau misterioa da!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Horazio orroka eta marruka hasi zen. Mendira korrika joan zen, eta ni atzetik joan nintzen, oso beldurtuta nengoen.

      Bat-batean jaguar bat ikusi nuen, eta Horazioren gorputza aldatzen hasi zen: ile asko, hortza handiak….Zer? Jaguar bat DA!

      Ni zuhaitzaren gainean igo nintzen ondo ikusteko.
      Horazio eta jaguarra hitz egiten hasi ziren. Eta HorazioK beste jaguaRri esan dio:
      Hau nire laguna da, ona da.

      Ni ez nintzen mugitu.
      Jaguarra joan zen eta Horazio berriro MUTIL bihurtu zen.
      Ni harrituta nengoen. Zer pasatu zen? Lotan ari nintzen ala ez. Hau misterioa da!

      Eliminar
  9. Horazio eta mutikoa oihanera juan ziren. Gauean juan ziren eta illuntzen asi zen.
    Basoara ailegatu zirelakin soinu bat sumatu zuten eta beldurtzen asi ziren.
    Gero basoatik ibiltzen asi ziren eta jaguarra ikusi zuten. Geldirik geltitu ziren, eta Horaziok beldurra zuen baina nahi zun ondotik jaguarra ikusi. Jaguarran ondora joan zen eta begira egon zen, Horazio eskua bota zion eta jaguarra aserretu zen .
    Horazio eta mutikoa korrika hasi ziren, atzera begiratu gabe.
    Etxera ailegatu ziren eta oso beldurtuk ziren.
    Horazio eta mutikoa ez ziren ohianera geihago joan.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Horazio eta mutikoa oihanera jOan ziren. GaueZ jOan ziren eta illuntzen Hasi zUen.
      Basoara ailegatu zirelaRIK, soinu bat sumatu zuten eta beldurtzen Hasi ziren.
      Gero basoTik/ BASOAN BARRENA ibiltzen Hasi ziren eta jaguarra ikusi zuten. Geldirik geltitu ziren, eta Horaziok beldurra zuen baina nahi zuEn ondotik jaguarra ikusi. JaguarraREn ondora joan zen eta begira egon zen, HorazioK eskua bota zion eta jaguarra Haserretu zen .
      Horazio eta mutikoa korrika hasi ziren, atzera begiratu gabe.
      Etxera ailegatu ziren eta oso beldurtuRIk ziren.
      Horazio eta mutikoa ez ziren ohianera gEHIAgo joan.

      Eliminar